۱۳۹۱ تیر ۱۲, دوشنبه







سوء استفاده زشت بهرام مشیری از خودکشی علیرضا پهلوی
مُحسن کُردی

January 07, 2011

جمعه 17 دی 2569
بهرام مشیری را بسیاری از ما می شناسیم. برنامه های او را دیده ام و منطق عجیبی در گفته هایش دارد. اما هنگامی که میخواهد سخن از خانواده پهلوی بگوید پرده بی منطقی عجیبی جلوی چشمانش را میگیرد.

هرکسی برنامه های بهرام مشیری را دیده باشد در اینکه او کوچکترین حسن ظنی نسبت به پهلوی ها و خانواده پهلوی ندارد شکی نمیکند. او یک مصدقی و هویت خودش را از دشمنی با شاه می یابد. در لینک زیر سخنان او را میشنویم که چکیده اش این است که خوکشی علیرضا پهلوی دلیلش این بوده که او را به بازی نمیگرفته اند و تحت فشار میگذاشتند که فیس بوک نداشته باشد و با رسانه ها تماس نداشته باشد به این دلیل که نکند جاذبه اعلیحضرت (منظورش رضاپهلوی است) کم بشود. و نیز میگوید که علیرضا پهلوی سواد داشته و یکی دوتا لیسانس داشته و کلی تعریف از علیرضا پهلوی و اضافه میکند که رضا پهلوی دارد از مرده علیرضا سوء استفاده سیاسی میبرد. در حالی که مشخص است که این خود بهرام مشیری است که دست به این کار زشت زده تا بازهم پهلوی ها را بکوبد.
اینجا که اینقدر سنگ علیرضا را به سینه میزند تنها برای خراب کردن رضاپهلوی است. مگر نمیگوید که علیرضا با سواد بود و باید از سواد او استفاده میشد؟ بسیار خوب. سوال اینجاست که اگر علیرضا مصاحبه با رسانه ها را شروع میکرد و فیس بوک و غیره اولین کسی که یقه او را میگرفت همین بهرام مشیری بود که به او میگفت تو فکر میکنی کی هستی و چه حقی داری که برای مردم ایران مصاحبه میکنی؟ میگفت تو که سه تا لیسانس داری چرا به پدرت فحش نمیدی و این حرفهایی که مصدق پرستان همواره میزنند. مشیری به علیرضا نمیگفت که نظرت در باره ابادانی هایی که پدر و پدر بزرگت کردن کدام است بلکه توی سر همین علیرضای تحصیلکرده هم میزد.

مشیری از کجا میداند که تنها دلیل خودکشی این جوان به بازی گرفته نشدن بوده؟ خیلی راحت تهمت میزند که او میخواسته بیشتر در سیاست حضور داشته باشد اطرافیانش نگذاشته اند برای همین خود را کشته است! این چه حرف مزخرفی است. اگر تو بهرام مشیری میگویی که او استعداد زیاد داشت یعنی اینقدر را عقلش نمیرسید که برای ایران راهی را که صلاح میداند پی بگیرد؟
خیلی راحت میگوید که به او گفته اند نیا جلو رضا پهلوی در سایه قرار میگیرد. مگر این جوان تحصیلکرده خودش عقل نداشت که تشخیص بدهد که حضورش در صحنه سیاست ایران به نفع جنبش آزادیخواهانه است یا نه؟ همچین از به بازی گرفته نشدن او میگوید که گویی بچه هفت ساله بوده. مرد رشیدی که سه تا لیسانس دارد را نمیتوان تحت فشار قرار داد. او اگر ببیند که ورودش به صحنه سیاست کمکی به آزادی ایران هست حتما این کار را میکرد. اصلا فرض بگیریم که سخن مشیری درست و به او گفته اند که زیاد در صحنه حاضر نشود که «اعلیحضرت در سایه قرار نگیرد». مشیری از کجا میداند که علیرضا با چنین سیاستی مخالف بوده؟ همین مشیری که میگوید علیرضا از جنبش سبز حمایت کرد و اینها اعلیرحضرت را نگران کرد همان مشیری است که وقتی رضاپهلوی از جنبش سبز حمایت میکرد باز هم او را میکوبید. همین بهرام مشیری که میگوید چرا علیرضا به بازی گرفته نشده، اگر به بازی سیاسی وارد شدن اعضای خاندان پهلوی خوب است پس چرا سی سال است که فعالیتهای رضا پهلوی را زیر سوال میبرد؟ چرا تلاش دارد همه زحمات و کارهای آبادانی پهلوی ها برای ایران در طی 57 سال را تخطئه کند؟ او سی سال است که به این کارها مشغول است. در انقلاب شرکت داشته و از ترکمونی که زده مثل بقیه جبهه ملی چی ها وجدان درد گرفته سی سال است که از راه کوبیدن خاندان پهلوی خودش را تسکین میدهد. بهرام مشیری که میگوید این مرد کاریزما داشته سواد داشته اگر میدید علیرضا پهلوی فعالیت سیاسی میکند آیا به همان گونه به او حمله نمیکند که امروز به رضا پهلوی حمله میکند؟ اینها اشک تمساح یک مصدقی عقده ای است که تنها فعالیت سیاسی شان در همان سه روز 25 تا 27 مرداد 1332 خلاصه شده و 50 سال است که دارند از این موضوع سوء استفاده میکنند. هدف بهرام مشیری از این اشک تمساح را میتوان در این جمله او خلاصه کرد که گفت؛ «اینها که نمیگذارند علیرضا پهلوی در سیاست به بازی گرفته شود چطور ممکن است بگذارند مردم ایران در سیاست دخالت کنند!». سخن به این مزخرفی در عمرم نشنیده بودم. اصلا شدنی است که مردم را در سیاست راه ندهید؟ آخر دشمنی و کینه کور تا چه حد باید مغز منطقی این پیر را خرفت کند که چنین سخن باطلی بر زبان بیاورد. خجالت آور است. نسل جدید نباید عقلش را دست چنین پیرانه سرهای گمراه عقده ای بدهد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر